sebastiannorberg.blogg.se

2014-06-10
06:34:06

Borås City Triathlon race report

I Lördags var de dags att dra upp till Borås och köra deras fina stadstriathlon.
Lite småstel i kroppen efter Fredagens träningspass. Ett 5km lopp här i centrala Varberg kallat Friskusloppet jag slutade 3:a i på tiden 16:28.
Blev lite jogg och stretch på morgonen innan avfärd.
 
Körde även denna tävling förra året och fastna direkt för hur trevlig den var med banan och publiken mitt i centrala Borås. Tävlingen går på distansen 1/10 Ironman och de knappt 400m simmas i Viskan. 
 
Väldigt stressigt och trångt starten men sedan lugnade de ner sig. Även väldigt grunt på sina ställen.
Kommer upp ganska okej i alla fall och ut på cykeln runt 10:a. Köttar på stenhårt direkt och efter en 1/3 del av sträckan är jag uppe som 3:a och kan i vändpunkten se att de är långt fram till Björn Andersson som leder och Rickard som är en bit efter honom.
Vi blir en grupp på runt 5 stycken som hjälper till att pacea varandra med mer eller mindre 10m lucka.
 
Inför växlingen trycker jag på igen och får en liten lucka till de andra i gruppen. Lite tekniskt i slutet med där jag kan få en fördel. Växlar in som 3:a men strular till de igen med skorna. Har problem med att jag tappar känseln i fötterna av de kala vattnet i kombination med vinden på cyklingen. Måste få bort detta problem så jag snabbare kan få på skorna. Tappa kanske 10-15 värdefulla sekunder och kommer ut på löpningen som 5:a.
 
Tar två platser ganska snabbt men sen kom Martin Flinta som jag vet är den ritkigt vass kille (vm guld i multisport). Får släppa han och håller ett gämnt stabilt tempo igenom hela löpningen för att sluta på en stabil 4:e plats.
 
Den otroligt cykelstarke Björn Andersson vinner och Rickard Carlsson blir 2:a. 
 
Tar med mig mycket possetiva saker från detta race. Cykel formen börjar verkligen komma tillbaka och hård snabb löpning funkar väldigt bra att köra två dagar i rad. Simningen lägger jag ju som sagt mycket tid på under veckorna som jag under sikt kommer visa sig. 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: