sebastiannorberg.blogg.se

2014-07-29
18:05:30

Sensommaren börjar bra med läger och tävling.

 
Dags för en liten blogguppdatering igen för de som undrar hur de går för mig. Förra veckan va de dags för ett efterlängtat läger i Motala med några riktigt duktiga svenska seniorer och juniorer samt många killar och tjejer från triathlongymnasiet som ligger i just Motala.
 
Joackim Willén var samorndare för veckan och hade styrt upp ett bra träningschema med mycket simning och runt 27 timmar träning totalt. Bodde i seglargymnasiets stuga 10 meter från vätterns insjö ihop med Fleetwood och Djärv som visade sig vara två tokschyssta figurer med mycket erfarenhet att dela med sig av. Blev några riktigt tuffa pass men också många lugna. Kul att få cykla och springa ihop med de man i framtiden siktar  på att komma upp ur vattnet tillsammans med på tävlingarna. Fått några bra pass i öppetvatten med som börjar kännas riktigt bra nu. Navigering och att hitta bra fötter att ligga på känns mycket lättare. Samt olika fartlägen. 
 
Har ju även haft en del strul med höftmuskelaturen på vänster sida som varit överansträngd sedan runt 6 veckor tillbaka. Utan löpning och med mycket behandling/massage av Peter Dragstedt har detta nu blivit mycket bättre och är nästan helt borta. Blir mestadels lätta löppass framöver för att hålla detta i schackt. Riktigt kul att kunna springa utan smärta igen. Tacksam att ha en sådan duktig kille som vet hur kroppen fungerar och bör fungera.
 
Igår blev jag därför sugen att testa tävla lite igen. Belv sugen när jag kom att tänka på denna trevliga tävling påväg hem från Motala. Råda säteri Triathlon är de jag snackar om som körs utanför Mölnlycke. 
Rolig back to basic tävling med blandade skurar av motionärer och elitmotionärer med manuell tidtagning.
 
Passade på att få lite extra simning och hoppade i de för varma vattnet för våtdräkt en timme innan start och simmade runt 2000m innan de andra hunnit komma ner till starten. Borde simmat utan men man vill ju inte komma efter mer än nödvändigt. Dröjde lite innan alla 250 pers kommit ut till starten. Ställde mig i starten där jag kände till att några simmade rätt bra och la mig efter starten på deras fötter och fick en behaglig resa de 750 metrarna. Blev lite utdraget och låg med några i andra klungan på simmet och va uppe runt 7-8 man tror jag. Runt 60-90 sek efter snabbaste.
 
Cyklade som alldrig för och åt in förprånget vid runt 16 km. Växla in samtidigt som ledande kille och började känna lite på löpningen första kilometern. Höll farten ganska låg. Gändes riktigt lugnt och stabilt så kunde öka farten mer och mer. Ingen supersnabb löpning men kändes bra i höften och kunde vinna med ca 1 min ner till 2.an som dessutom cyklade lite fel och missat 1.5km av banan.
 
Nu blir det full preppning inför SM sprinten i Malmö den 9 Augusti. Kommer bli tufft men Målet är top 10.
 
Tack för titten / Sebastian 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: