sebastiannorberg.blogg.se

2014-01-04
07:12:00

Vardagsrutiner och nytt år

Nytt år nya möjligheter...eller som jag ser de, nytt år men fortfarande lika oändligt många möjligheter.
Under min vistelse i Australien blir man ständigt påmind om detta då entreprenörsandan och kreativiteten flödar på ett sätt man inte är van vid hemma. 
Här går man inte och kollar ner i gatan och kör sitt race, alla pratar med alla och ingen försöker stå över den andre. Alla är eller har ju en gång vart nyfikna invandrare. Behöver man hjälp kan man fråga vem som helst.
 
Min första vecka detta året har vart riktigt bra. Börja med en bra tillställning på ett hotel i närheten där man köpte inträde och fick sen nyttja bar och plockmat fritt under hela kvällen. 
dvs de blev ett och annat glas bubbel. 
 
Onsdagen blev en hel vilodag för att på torsdag morgon 06:00 starta upp med 2h simning. 
huvudserien va stygga 40x100 uppdelat i 3 delar. Lite monotont men jag höll mina tider under nästan hela passet så de va jag väldigt nöjd med. Har nu inga problem att hålla @1:45 som starttid vilket innan bara höll typ 3x100. 
Så uthålligheten och en avslappnad simteknik har definitivt formats. 
Grym skillnad att simma i en grupp på olika banor då man lätt kan hålla koll på någon ett par banor bort och försöka hänga på. 
Kan nu nästan hålla samma tempo som våran näst snabbaste person, coachen. (snabbast är en färedetta elitsimmande tjej från Tyskland)
På kvällen blev de 2h cykel solo med några snabba spurter uppför.
 
Fredagen bjöd på 3km öppetvatten simning på morgonen följt av 1,5h lugn återhämtning i grupp på cykel. Efter detta samlades vi för frukost på ett ställe som heter Truman café i south Mel. De är kända för sina grymma frukostar och var nästan fullsat en vardag kl 10. 
På kvällen drog jag till gymmet och körde ett 20 styrkepass med kroppen för bål och överkropp. Efter de ville jag efter mycket distanslöp de sista få lite fart i benen och körde 3x1000 meter löpband i 3:00/km fart. Hatar de passen lika mycket soon jag älskar de, specielt efter. 
Efter 2 tallrikar mat, en kött och en med grönsaker somna man gott. 
 
Lördag (idag) har vi kört tävlings inriktad träning bestående av, 60 km cykel på en vacker strand väg utmed havet. I och med att jag har blivit ofrivilligt utnämnd som någon slags ubercyklist efter våran vecka i Bright blev jag snabbt utnämnd som hare. 
Att jag är snabb i bergen är en sak men på flacken, massa vind och på en linjecykel blir de väldigt svårt att hävda sig mot en riktig triathlon/tempo hoj. Gav mig iväg sist av ca 30 pers och gick ut lugnt för att känna hur benen svarade. Benen kändes helt okej och racelusten kom över mig. Bestämde mig efter en stund att försöka jaga ikapp förstagruppen som redan från början stuckit iväg i ett rasande tempo. Kunde på vägen fram ansluta och få vila lite i några grupper. Detta va vansinnigt väl framme var jag nästintill helt stumm i benen med laktat upp över öronen. Detta är träning som ska bedrivs nära inpå tävlingsberedande fas. inget jag ska göra nu men ack så kul. 
Lätt att dras med då alla i klubben hat sina huvudtävlingar om 4v. 
 
Direkt av cykeln i första gruppen bar de direkt ut på 5km (10 för de andra) löpning i tävlingsfart. Satte tiden 18:00 blankt. Nöjd med tiden då jag höll igen lite. 
Efter de upp på biken igen för att bränna av 25km på 70% och sen springa 4km i 4 min/km fart. Efter de sa kroppen tvärstopp. Fullständigt vinglade hem. Som vanligt brukar jag inte äta innan morgonträningen. Men nästan 4h brukar vi inte köra...ändring näsa gång!
 
Nu blir de vila till måndag morgon med mycket stretch, massage roller, mat, och sömn. 
 
De är intressant att följa kroppen under mina omständigheter här nere. Allt eftersom kroppen blir tröttare stiger också fysiken. Efter en period avbrutet man då träningen,
kroppen pignar till och fysiken sjunker något men man kan också starta en ny period lite högre än den förra.
 
Så här ser en normal dag ut. 
Uppstigning ca 05:20. En kaffe och lite vatten.
06:00-08-00 morgonpass med oftast simning, pool/öv.
Ca 08:30 hemma igen. duschar och stretchar. Äter en stor frukost. Går sen och lägger mig 2 timmar med läsning och musik
men sover oftast.
13-15 allmänt fix med utrustning och ärenden. 
15:00 Äter en egenlagad fett och näringsrik lunch.
15:30-17:00 tv/läs/vilar
17:00-19/20 Eftermiddags träning.
20:00 Middag hemma på boendet.
22:00 Sängen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: