sebastiannorberg.blogg.se

2014-04-03
18:01:00

lägesuppdatering

Tänkte ta och skriva några rader igen för de som är intresserade av hur de går. 

 Träningen rullar på riktigt stabilt och våren har ju verkligen tagit fart. Har hittat en bra belastning som passar min vardag och kropp. Har framförallt blivit bättre på att lyssna på kroppens signaler och samtidigt blivit bättre på att stanna upp och verkligen få den bästa möjliga vilan och återhämtningen all tid jag inte tränar.  

 Några härliga inslag i min träning är att jag sökt mig till olika föreningar och klubbar. Känns riktigt roligt att träna med andra som är lika motiverade. Tränar med GIF:s löpargrupp och friidrottare med Patrik Olsson som tränare. Han lägger upp grymma intervallpass som vi kör på måndagar i backe eller på bana. Får även tuff simsparring av ett gott gäng i Varbergs SIM. Cykelträningen ute kör jag med Lapierre Roosters club Varberg. Riktigt starka och trevliga killar som har bra tryck i pedalerna. Där får jag perfekt träning att köra på rulle och till effektiva sammarbeten i klunga. Ska även cykla ner till Skåne på ett läger med detta goa gäng om 4 veckor. Har också hunnit med ytterligare ett test nere hos Mike på VO2LAB i Halmstad. Hade fått upp tröskeln på cykeln med ca 40 watt. Vi fastställde också ett nytt mer exakt pulsvärde som min tröskel ligger på. Riktigt kul att kunna få den supporten och feedbacken på funderingar kring min träning av en så dedikerad kille.

Ett smärtsammt löptest har också averkats. Ruskigt nöjd med att kunna spirna 3:an på 9 min blankt. 

Den gånga helgen var jag uppe i Stockholm och körde en analys på min simteknik hos Fredrik LundinBlev filmad på lördagen. Både från land och under vatten samt att vi körde lite träning efter de. Matrialet analyserade Ludde sedan hemma. Söndagen började med att vi testade lite våtdräkter i poolen sen gick vi igenom filmerna och konstaterade färdigheter samt brister i mitt sätt att simma. Vi gick igenom vilka teknikövningar jag framöver ska fokusera på och förslag på pass. Ska försöka ligga på runt 20km per vecka nu fördelat på 5 pass med mycket av det ren teknik.

Perfekt med aktiviteter i Stockholm då jag samtidigt kan passa på att umgås med min syster Elin. Riktigt snällt av henne att jag bara kan svänga upp en helg när som och få bo med dem samt äta all god mat som hon och Johan bjuder på J

Även lite nytt på Sponsorfronten. Varbergsoptik kommer jag synas ihop med. De förser mig med förstaklassiga glasögon från Oakley så jag kan prestera max på tävlingar utan att störas av sol och skräp.

Cykelverkstaden NO1 Varberg är också med och backar upp med förstaklassig service när de gäller att hålla cykeln tiptop inför viktiga race.

Trots att jag bara är i starten av min elitkarriär på triathlon tänker jag tidigt bygga upp ett varumärke kring de jag gör samt att försöka inspirera andra. Har anlitat en riktigt bra säljcoach och även kommit i kontakt med ett par företag som jag eventuellt ska komma och föreläsa för. De kommer kortfattat handla om hur man hittar drivet i de man satsar på och hur man optimerar sina chanser att komma dit man vill. Att skapa sig förutsättningar. Samt hur min egen satsning ser ut.

 <
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: