sebastiannorberg.blogg.se

2013-12-29
04:09:00

Tillbaka i city

Min jul vecka har varit helt fantastiskt. 
vi har som sagt varit uppe i Bright. Ett ställe jag direkt gilla. Fantastisk natur och ett flertal berg mella 1500 och 2000m runt om oss. 
 
Varje morgon har startat med en långtur på ca 4-5h som börjat med 1h dist ( här brukar vi få se kängrur) följt av 2h klättringar. 
Väl uppe har de varit kaffe och fika innan en 45 min utförsåkning väntat. upp i 6 % snitt lutning kan man snitta runt 20 km/h. Utför runt 60. Komiskt nog har de flesta uppmätt högre watt nerför. 
 
När vi kommit hem har de blivit löpning direkt efter. Inte alla dagar av mig dock. Efter de har vi gått banana på snacks och choklad buffén.
Sen en snabb dusch och vidare ner till poolen för bad och stretch.  
 
två dagar har vi desutom varit till en utomhuspool på komiska 33m och försökt sola bort alla linjer från cykelklädern. 
 
Cykat på Australiens högst belägna väg ca 1900 m.ö.h. De 8 deltagarna på lägret representerar en hel del nationer och många av dem har Ironman på Hawaii som mål varav en av tjejerna redan vart där. En ska på halv-IM vm i Canada
Så denna typ av medelintensiv aerobisk träning passar perfekt in som grundträning för mig.
När denna stora bas är byggd till våren kan jag lättare börja träna snabhet när motorn redan har så hög tomgång. 
 
OBS varning för skryt.
Varit först upp på alla klättringar och kallas numera i gruppen för "Cyborg" kollade upp de och fick ett gott skratt. 
 
Servicen från Jo och Pete som fixat med allt har varit helt fantastisk. Lagad Buffé varje kväll och snack buffé på dagarna. Att inte behöva tänka de minsta på något annat än träningen gör grym skillnad på återhämtningen.
 
De traditionella uk/aus julfirandet har de inte heller snålats in på med allt vad de innebär med lekar och mat. 
 
Nu är jag tillbaka i city igen. Känns skönt här har jag allt jag behöver och efter som de inte kommer bli så intensivt med träning den närmaste veckan finna de oändligt med sannat att hitta på. En sak om Melbourne är känt får är deras fina kaffe. Detta ska såklart utforskas. 
 
Även medbokad till ett ställe där vi ska vara på nyår. Så de blir ballt!
 
Som ni förstår är de inte svårt le att njuta lite extra av livet. 
 
När nyår paserat och kroppen fått vila lite är de dags att förja få till någon slags förberedelse inför tävlingen om 2 veckor. Lär bli en mini-top om någon. Ser de mest som bra träning.
Triathlontävlingen är på olympisk distans med tillåten drafting (rulleåkning) så jag kommer få låna en riktig cykel inför de racet. Blir en Trek trinity fullt Aero-kittad med diskhjul och allt.
Kommer dock inte riskera några skador så om inte allt känns 100 drar jag ner på tempot. 
Kroppen är inte i de skedet att jag kan förvänta mig några topresultat. Där är den om 4-5 månader.
 
Hattigt men de va allt jag kunde få ner för denna gången. 
 
För att se massa fina bilder kolla fb och instagram. @norberg442
 
Tack! 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: