sebastiannorberg.blogg.se

2013-12-22
02:29:57

Börjar få ro!

En intensiv vecka börjar lugna ner sig. Resdagar, dygnsomställning och massvis med nya intryck, människor och miljöer har så småningom börjat landa. Ett lugn imom mig börjar äntligen infinna sig, skönt! Rutiner skapas. 
 
Sömnen va inte den nästa de första nätterna men är nu tillbaka så bra som den brukar vara. Just sömnen något jag har stor respekt för och prioriterar väldigt högt. Ska man kunna träna 2-3 pass om dagen och adaptera allt krävs runt 8h där man släpper allt och knappt vet vart man är när man vaknar. 
 
Träningen i veckan har bestått av 2 coach ledda pass i poolen (hårda) och ett i öppet vatten.
3 cykelpass. 1 lugnt, 1 tröskel-intervaller i velodromen och ett distanspass på ca 120k flat.
1 styrke/prehab pass och 3 löppass varav 1 lugnt, 1 snadd dist och 1 lugnt dist pass på 15k.
 
Trotts resa och all "stress" kroppen utsatts för känns de ändå som kroppen svarar på träningen. Ett par halva vilodagar och allmänt ro har gjort gott! 
 
Cykel passet igår skulle innan avfärd vara lugnt enligt coachen. Detta sa han upprepade gånger och distansen skulle reduseras med 20% vilket hänger ihop med den tuffa vecka som komma skall i bergen. Vet inte vad som hände men efter 30 min va hans ord som bortblåsta. Vi körde lite rullning där vi turades om att dra vilket resulterade i att alla alfahanar (även en grymt stark tjej som kört wc-tävlingar) drog upp tempot mer och mer. Istället för som Sean hade sagt 75% va de nu på 85-90%.
Allt sluta dock bra, trötta blev vi. Blev totalt nästan 3h.
 
Sjukt många klubbar som cyklar här kring Melbourne. En gång anslöt vi till en klunga på säkert 100-150 åkare. Så etikreglerna är grymt viktiga för att undvika totalt kaos.
 
Vänstertrafik gör inte heller saken lättare men rotar sig mer och mer. Endast fått ett horn i ryggen av en bil. Gubbe i pickup som bara garva när han tillslut kom om.
 
Nu sitter jag i vår matsal och väntar på att min Colombianska vän Juan ska hämta upp mig så vi kan åka upp till Bright.
Runt 40 mil är de dit och vi kommer vata där 8 stycken från klubben hela julveckan och träna. 
Vädret ska bli perfekt, 25 grader och sunshine. 
 
Marry Xmas allihop som hittat in här och kikat på min blogg! snart uppe i 500 sidvianingar så de gör de ännu roligare att skriva. 
 
Cheers!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: